Platan.pl / Centrale / Blog / Jak zdalnie korzystać z centrali telefonicznej?

Jak zdalnie korzystać z centrali telefonicznej?

CENTRALE | Data publikacji: 12.07.2018 | Ostatnia aktualizacja: 23.01.2024
Dostęp zdalny do centrali Platan – spoza sieci LAN

Po co zdalnie korzystać z centrali?

Telefonia VoIP sprawiła, że telekomunikacja biznesowa stała się tańsza i jednocześnie bardziej elastyczna. Pracownicy podróżują, pracują w domu (tzw. homeworking) lub swoich biurach. Pandemia zmieniła sposób myślenia o pracy i rozpowszechniła pracę zdalną. Można jednak nadal zachować spójność i swobodę komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w firmie. Aby zdalnie korzystać z centrali, wystarczy dostęp do internetu i telefony VoIP lub softphone’y, które zalogujemy z dowolnego miejsca do firmowego systemu PBX.

Pracownik korzystający z takiego telefonu będzie dla klientów, kontrahentów i współpracowników dostępny tak, jakby siedział przy biurku w firmie. Będzie mógł:

  • odbierać połączenia przychodzące na firmowy numer, dystrybuowane w ramach infolinii, ale także na numery bezpośrednie DDI i wewnętrzne,
  • należeć do Grup Wspólnego Wywołania, logować się do nich i wylogowywać, aby odbierać połączenia zamiennie z kolegami,
  • widzieć stan zajętości współpracowników, konsultować się z nimi w czasie rozmowy zewnętrznej lub ją przełączać,
  • korzystać z książek telefonicznych – wspólnej Platan Contacts i indywidualnej,
  • wykonywać połączenia wychodzące i prezentować się firmowym numerem,
  • korzystać z funkcji Multi Phone, czyli przypisać do tego samego numeru telefonu IP np. również swój telefon komórkowy (więcej o piszemy o tym w artykule Smartfon w Multi Phone vs przekierowania na komórkę),
  • korzystać ze wszystkich pozostałych funkcji i możliwości centrali lub serwera PBX, m.in. pokoi konferencyjnych, nagrywania rozmówpoczty głosowej,
  • rozliczać łatwo czas i koszty prowadzonych rozmów.

Takie rozwiązanie ułatwia spójną obsługę ruchu telefonicznego w firmie niezależnie od lokalizacji pracowników (więcej na temat korzyści ze stosowania centrali telefonicznej w firmie można znaleźć w artykule Czy małej firmie jest potrzebna centrala?).

 

Rozwiązanie Platan

Telefonia VoIP jest dostępna we wszystkich aktualnie oferowanych systemach telekomunikacyjnych Platan:

Porównawczo serwery PBX Proxima i Libra

Z central i serwerów PBX Platan możemy zdalnie korzystać za pomocą m.in.:

Telefony IP Platan
Telefony IP Platan

Wiemy już, do jakich systemów będziemy się zalogować i za pomocą jakich telefonów będziemy zdalnie korzystać z funkcji centrali. Przejdźmy zatem do konkretów, czyli powiedzmy, w jaki sposób zalogować telefon IP lub oprogramowanie typu softphone, gdy znajdują się one poza firmową siecią LAN, do której dostęp jest zwykle ograniczony. Bo potem wystarczy podnieść słuchawkę i… rozmawiać 🙂

Jeśli będziecie logować telefon IP (abonenta wewnętrznego VoIP) spoza sieci LAN, w której jest centrala, pamiętajcie o zalecaniach dotyczących bezpieczeństwa – pisaliśmy o nich w artykułach: 10 dobrych praktyk w instalacji i konfiguracji systemów Platan oraz Dlaczego warto sprawdzać głuche telefony?

 

Jak zdalnie zalogować się do centrali?

Poniżej przedstawiamy wideoinstrukcję logowania abonenta wewnętrznego VoIP spoza sieci LAN. Do firmowej centrali będzie się logował np. pracownik, który znajduje się poza firmą. W filmie wykorzystujemy:

  • router TP-Link model TL-WR743ND,
  • router Asus model RT-AC51U,
  • IP PBX Server Proxima,
  • Aplikację Platan Video Softphone w wersji na system Android.

Po kolei omawiamy:

  1.  Jak sprawdzić wymagane licencje na kanały i porty VoIP.
  2. Jak poprawne skonfigurować parametry sieci LAN w serwerze PBX.
  3. Jak utworzyć konta wewnętrzne VoIP w serwerze PBX.
  4. Jak przekierować porty na routerze – na przykładzie dwóch modeli.
  5. Jak sprawdzić poprawność przekierowania portów.
  6. Jak zalogować abonenta wewnętrznego VoIP spoza sieci LAN.

Kliknij, aby obejrzeć wideoinstrukcję logowania abonenta VoIP spoza sieci LAN

 

Podsumowanie

Wyjaśniliśmy najpierw, jak użytkownicy znajdujący się poza firmą mogą zdalnie korzystać z możliwości firmowej centrali telefonicznej. Wystarczy, że do centrali zalogują telefon VoIP. Następnie wymieniliśmy urządzenia, dzięki którym możemy to zrealizować. Wreszcie pokazaliśmy na filmie, co trzeba zrobić, aby zalogować do centrali Platan telefon VoIP spoza firmowej sieci lokalnej.

Pisał do Was:
Tomasz Jaroszewski

Trzy grosze dorzuciła i korektę zrobiła:
Joanna Lewandowska

 

PS Jeśli spodobał Ci się ten wpis, pomóż nam go upowszechnić. Udostępnij w mediach społecznościowych, wyślij znajomym. Będziemy też wdzięczni za kliknięcie łapki w górę pod filmem na YouTube oraz zasubskrybowania kanału PlatanPL (wymaga logowania kontem Google). Dziękujemy!

Prima, Proxima, Libra, Telefony, VoIP, Praca zdalna

Platan

Zobacz również

Zobacz wszystkie
Jak kierować połączenia w zależności od godziny?

02.02.2023

Jak kierować połączenia w zależności od godziny?

Pokazujemy, jak skonfigurować centralę Platan, aby ułatwić pracownikom odbieranie po godzinach telefonów kierowanych do innych osób.

Przeczytaj
Centrale
Smart Callback, czyli po nitce do kłębka

23.09.2022

Smart Callback, czyli po nitce do kłębka

Dzięki Smart Callback osoba oddzwaniająca na nieodebrane połączenie trafia bezpośrednio do pracownika, który się z nią kontaktował przez firmową centralę.

Przeczytaj
Centrale
Zrób dobre wrażenie – pomogą komunikaty głosowe

03.03.2022

Zrób dobre wrażenie – pomogą komunikaty głosowe

Komunikaty głosowe, czyli jak zrobić dobre wrażenie. Kiedy stosować zapowiedzi głosowe w centralach, co powinny zawierać, jak je przygotować i gdzie zamówić usługi lektorskie.

Przeczytaj
Centrale
Jak działa podsłuch w centralach Platan?

17.09.2021

Jak działa podsłuch w centralach Platan?

Często w firmach obsługujących klientów za pomocą telefonów monitoruje się i nagrywa rozmowy. Kto i dlaczego chciałby je podsłuchiwać oraz w nie ingerować?

Przeczytaj
Centrale
Praca zdalna w praktyce przy użyciu centrali Platan

29.06.2021

Praca zdalna w praktyce przy użyciu centrali Platan

Jak wyglądała praca zdalna przy użyciu centrali Platan w czasie pandemii? Co najlepiej sprawdziło się w praktyce? Zebraliśmy doświadczenia pracowników różnych działów.

Przeczytaj
Centrale
Kolejkowanie – walka dobra ze złem

07.10.2020

Kolejkowanie – walka dobra ze złem

Nie lubimy kolejek. Czasem są nieuniknione, a dobrze zorganizowane usprawniają obsługę interesantów. Czym jest kolejkowanie połączeń i jak je skonfigurować.

Przeczytaj
Centrale
Jak usprawnić pracę przychodni w czasie pandemii COVID-19?

23.09.2020

Jak usprawnić pracę przychodni w czasie pandemii COVID-19?

Jak usprawnić obsługę telefoniczną pacjentów w przychodni lekarskiej w czasie pandemii COVID-19? Jak zrobić w centrali automatyczną ankietę?

Przeczytaj
Centrale
Jak zorganizować pracę zdalną?

12.03.2020

Jak zorganizować pracę zdalną?

W czasie zagrożenia koronawirusem wielu pracodawców chce pracownikom zorganizować pracę zdalną. Podpowiadamy, jak to zrobić za pomocą systemów Platan.

Przeczytaj
Centrale
O k(urczę), telefony, zapomniałem o telefonach…

31.01.2020

O k(urczę), telefony, zapomniałem o telefonach…

Jak sobie poradzić za pomocą produktów Platan, gdy w projekcie instalacji zapomniano o sieci telefonicznej, a okazuje się, że telefony jednak są potrzebne.

Przeczytaj
Centrale

Skontaktuj się z nami

Nie wiesz, jaką centralę, urządzenia lub oprogramowanie wybrać? Porozmawiajmy – doradzimy, wyjaśnimy Partnerzy Platan i Autoryzowani Instalatorzy to sieć współpracujących z nami firm. Odwiedzą miejsce planowanej inwestycji, dopasują najlepsze rozwiązanie, zaoferują je w cenach producenta, zainstalują, zaprogramują, przeszkolą użytkowników i będą opiekować się systemem telekomunikacyjnym na miejscu.

Punkty sprzedaży

Punkty sprzedaży

Znajdź instalatora w pobliżu swojej lokalizacji.

Gdzie kupić?