Telefonia VoIP sprawiła, że telekomunikacja biznesowa stała się tańsza i jednocześnie bardziej elastyczna. Pracownicy podróżują, pracują w domu (tzw. homeworking) lub swoich biurach. Pandemia zmieniła sposób myślenia o pracy i rozpowszechniła pracę zdalną. Można jednak nadal zachować spójność i swobodę komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w firmie. Aby zdalnie korzystać z centrali, wystarczy dostęp do internetu i telefony VoIP lub softphone’y, które zalogujemy z dowolnego miejsca do firmowego systemu PBX.
Pracownik korzystający z takiego telefonu będzie dla klientów, kontrahentów i współpracowników dostępny tak, jakby siedział przy biurku w firmie. Będzie mógł:
Takie rozwiązanie ułatwia spójną obsługę ruchu telefonicznego w firmie niezależnie od lokalizacji pracowników (więcej na temat korzyści ze stosowania centrali telefonicznej w firmie można znaleźć w artykule Czy małej firmie jest potrzebna centrala?).
Telefonia VoIP jest dostępna we wszystkich aktualnie oferowanych systemach telekomunikacyjnych Platan:
Z central i serwerów PBX Platan możemy zdalnie korzystać za pomocą m.in.:
Wiemy już, do jakich systemów będziemy się zalogować i za pomocą jakich telefonów będziemy zdalnie korzystać z funkcji centrali. Przejdźmy zatem do konkretów, czyli powiedzmy, w jaki sposób zalogować telefon IP lub oprogramowanie typu softphone, gdy znajdują się one poza firmową siecią LAN, do której dostęp jest zwykle ograniczony. Bo potem wystarczy podnieść słuchawkę i… rozmawiać 🙂
Jeśli będziecie logować telefon IP (abonenta wewnętrznego VoIP) spoza sieci LAN, w której jest centrala, pamiętajcie o zalecaniach dotyczących bezpieczeństwa – pisaliśmy o nich w artykułach: 10 dobrych praktyk w instalacji i konfiguracji systemów Platan oraz Dlaczego warto sprawdzać głuche telefony?
Poniżej przedstawiamy wideoinstrukcję logowania abonenta wewnętrznego VoIP spoza sieci LAN. Do firmowej centrali będzie się logował np. pracownik, który znajduje się poza firmą. W filmie wykorzystujemy:
Po kolei omawiamy:
Kliknij, aby obejrzeć wideoinstrukcję logowania abonenta VoIP spoza sieci LAN
Wyjaśniliśmy najpierw, jak użytkownicy znajdujący się poza firmą mogą zdalnie korzystać z możliwości firmowej centrali telefonicznej. Wystarczy, że do centrali zalogują telefon VoIP. Następnie wymieniliśmy urządzenia, dzięki którym możemy to zrealizować. Wreszcie pokazaliśmy na filmie, co trzeba zrobić, aby zalogować do centrali Platan telefon VoIP spoza firmowej sieci lokalnej.
Pisał do Was:
Tomasz Jaroszewski
Trzy grosze dorzuciła i korektę zrobiła:
Joanna Lewandowska
PS Jeśli spodobał Ci się ten wpis, pomóż nam go upowszechnić. Udostępnij w mediach społecznościowych, wyślij znajomym. Będziemy też wdzięczni za kliknięcie łapki w górę pod filmem na YouTube oraz zasubskrybowania kanału PlatanPL (wymaga logowania kontem Google). Dziękujemy!
Nie wiesz, jaką centralę, urządzenia lub oprogramowanie wybrać? Porozmawiajmy – doradzimy, wyjaśnimy Partnerzy Platan i Autoryzowani Instalatorzy to sieć współpracujących z nami firm. Odwiedzą miejsce planowanej inwestycji, dopasują najlepsze rozwiązanie, zaoferują je w cenach producenta, zainstalują, zaprogramują, przeszkolą użytkowników i będą opiekować się systemem telekomunikacyjnym na miejscu.