Inteligentna Dystrybucja Ruchu (IDR) w systemach Platan usprawnia i automatyzuje obsługę połączeń przychodzących do firmy. Pozwala dzwoniącemu na precyzyjny wybór celu rozmowy. Na IDR składa się m.in.:
- interaktywna obsługa głosowa (IVR – interactive voice response) – samodzielny wybór przez dzwoniącego tematu rozmowy lub osoby, praktycznie nieograniczona liczba poziomów i zapowiedzi, czyli infolinii;
- automatyczne kierowanie ruchu (ACD – automatic call distribution) na podstawie numeru czy lokalizacji osoby dzwoniącej;
- lista klientów kluczowych (VIP) i ich obsługa w pierwszej kolejności lub kierowanie bezpośrednio do odpowiednich osób;
- dopasowanie obsługi połączeń przychodzących do godzin i dnia tygodnia, dyżurów i świąt;
- uwzględnianie dostępności pracowników, ustalanie kolejności dzwonienia telefonów u poszczególnych pracowników i grup odbierających połączenia;
- automatyczne przekierowywanie połączeń w razie niedostępności lub zajętości pracowników;
- przełączanie połączeń do innych osób w firmie, bez konieczności ponownego dzwonienia;
- układ sekretarsko-dyrektorski pozwalający na przekierowanie ruchu do kluczowych osób w firmie przez sekretariaty;
- kierowanie klientów oddzwaniających do firmy do osób, które uprzednio inicjowały połączenie (Smart Callback);
- możliwość zostawienia wiadomości w poczcie głosowej czy wysłuchania automatycznego komunikatu;
- odrębne traktowanie połączeń złośliwych czy niechcianych.