Coraz częściej w firmach obsługujących klientów za pomocą telefonów monitoruje się i nagrywa rozmowy. Kto i dlaczego chciałby je dodatkowo podsłuchiwać oraz w nie ingerować? Okazuje się, że jest taka potrzeba. Oto, jak na nią odpowiedzieliśmy i jak opracowaliśmy funkcję podsłuchu w centralach Platan.
Otrzymaliśmy zapytanie od ukraińskiego systemu penitencjarnego. Potrzebna była możliwość kontrolowania więźniów podczas widzeń, gdy rozmawiają ze swoimi gośćmi – oddzieleni od nich szybą – przez słuchawki telefonów bez klawiatury.
Gdy zaczęliśmy nad tym rozwiązaniem pracować, jeden z naszych Partnerów przekazał podobne zapytanie z polskiego systemu więziennictwa. Tym razem było potrzebne nie tylko kontrolowanie rozmównic, ale i monitorowanie zewnętrznych rozmów telefonicznych. Dotyczyło to zwłaszcza więźniów z kategorią N (niebezpieczni), którym umożliwiono kontakt przez wandaloodporne unifony zamontowane w celach. Zgłoszono następujące potrzeby:
Oto, jak odpowiedzieliśmy na to zapotrzebowanie i co zrealizowaliśmy. Na krótkim filmie przedstawiamy, jak działa podsłuch w centralach Platan:
Kliknij, aby zobaczyć animację, jak działa podsłuch w centralach Platan - na kanale PlatanPL
Do realizowania funkcji podsłuchu przydadzą się następujące kody:
Licznik czasu definiowany w oknie Czasy serwera może wynosić od 1 min. do 30 min. Domyślnie 10 min.
Funkcję opracowaliśmy z myślą o systemie więziennictwa, na podstawie zgłoszonych potrzeb i oczekiwań dotyczących kontroli połączeń telefonicznych.
Podsłuch znajdzie jednak zastosowanie także w call centers oraz wszędzie tam, gdzie pracodawca chce monitorować przeprowadzane rozmowy telefoniczne. Przyda się np. podczas szkoleń, wdrażania nowych pracowników lub w ramach dbałości o jakość obsługi.
Do zrealizowania podsłuchu rozmów w centrali telefonicznej nie są wymagane dodatkowe urządzenia. Potrzebne będą:
Sposób działania podsłuchu w serwerach Proxima i Libra przetestujesz przez 30 dni dzięki bezpłatnej licencji tymczasowej.
Zobacz fragment webinarium, podczas którego omawialiśmy m.in. funkcję podsłuch i jej konfigurację w serwerach Proxima i Libra. Dla łatwiejszej nawigacji po webinarium ustawiliśmy znaczniki czasowe – o podsłuchu mówimy od 0:52 do 11:47 min.:
Kliknij, aby zobaczyć fragment webinarium, na którym omawiano podsłuch - na kanale PlatanPL
Przedstawiliśmy w skrócie, jakie zapotrzebowanie związane z monitoringiem połączeń telefonicznych zgłoszono nam z systemu penitencjarnego. Następnie opisaliśmy – słownie i obrazowo – w jaki sposób zrealizowaliśmy funkcję podsłuchu w serwerach Platan. Zaproponowaliśmy też, gdzie jeszcze znajdzie ona zastosowanie. Na koniec w przywołanym fragmencie webinarium pokazaliśmy, jak się ją konfiguruje w programach do zarządzania serwerami Platan.
Przypominamy, że funkcje licencjonowane, w tym podsłuch, można przed zakupem przetestować bezpłatnie przez 30 dni. Zachęcamy do testów!
Podsłuch opisała dla Was:
Joanna Lewandowska
PS Jeśli spodobał Ci się ten wpis, pomóż go upowszechnić. Udostępnij w mediach społecznościowych, wyślij znajomym. Dziękujemy!
Nie wiesz, jaką centralę, urządzenia lub oprogramowanie wybrać? Porozmawiajmy – doradzimy, wyjaśnimy Partnerzy Platan i Autoryzowani Instalatorzy to sieć współpracujących z nami firm. Odwiedzą miejsce planowanej inwestycji, dopasują najlepsze rozwiązanie, zaoferują je w cenach producenta, zainstalują, zaprogramują, przeszkolą użytkowników i będą opiekować się systemem telekomunikacyjnym na miejscu.