Oprogramowanie Platan Call Monitor ułatwia pracę osobom odbierającym połączenia w grupie (agentom) oraz osobom nadzorującym ich pracę (managerom). Od ver. 3 przejmuje także funkcjonalność Platan CTI i wspiera pracę nie tylko grup agentów, ale i wszystkich osób korzystających z telefonów podłączonych do serwera PBX Proxima lub Libra.
Na ekranach komputerów wyświetlane są informacje o połączeniach danej osoby – czy to indywidualnych, czy przychodzących do grupy – wraz ze statusem (odebrane, nieodebrane, oddzwonione, przekazane itd.). Integracja z bazą kontaktów Platan Contacts dostarcza opisów do numerów, aby zawsze wiedzieć, kto dzwoni.
Wewnętrzny komunikator tekstowy dla wszystkich użytkowników (czaty indywidualne, grupy prywatne i publiczne), pulpit z podglądem zajętości użytkowników, notatki do numerów prywatne i widoczne dla wszystkich czy obsługa wiadomości SMS (wysyłanie, odbieranie, potwierdzanie) to tylko przykłady ułatwień w codziennej pracy.
Platan Call Monitor dostarcza managerom zaawansowanych statystyk z pracy agentów zajmujących się telefoniczną obsługą klientów. To również źródło informacji o osobach czekających w kolejkach i tych, którzy zrezygnowali z czekania na połączenie. Wszystko, co pomoże optymalizować pracę grup, zatrzymać klientów i poprawić satysfakcję dzwoniących.