Multi Phone

Mamy coraz więcej różnych urządzeń i aplikacji do prowadzenia rozmów – w pracy telefon stacjonarny, czasem drugi z konsolą, do tego komórka, na niej wirtualne telefony do połączeń internetowych. A gdyby wszystkie były dostępne pod jednym numerem wewnętrznym?

Ktoś dzwoni na firmowy telefon stacjonarny, a Ty odbierasz tak, jak Ci wygodnie? Nie musisz biec do biurka, połączenie odbierzesz na komórce i – co więcej – możesz je dalej prosto i szybko przełączyć, skonsultować się ze współpracownikiem lub przekazać rozmowę, tak jakbyś odbierał na zwykłym telefonie podłączonym do centrali.

Do tego wszystkie rozmowy, również te odbierane przez komórki, mogą być nagrywane. Taką możliwość oferuje Multi Phone w PBX Serverze Libra i IP PBX Serverze Proxima.

Cztery telefony pod jednym numerem

Jak to działa?

Korzystasz w pracy z telefonu stacjonarnego, masz w centrali swój numer wewnętrzny, np. 123. Mogą się na niego dodzwonić zarówno współpracownicy, jak i klienci z zewnątrz. Teraz do takiego numeru można przypisać do 4 wyposażeń (urządzeń) jednego typu lub mieszanych:

Na każdym z telefonów typu Multi (również na telefonie komórkowym czy smartfonie) można realizować wszystkie funkcje centrali, np. przełączanie rozmów, włączanie i odwoływanie przekierowań. Rozmowę przełącza się jednym przyciskiem (np. #), który pełni funkcję flasha, nie trzeba wybierać żadnych dodatkowych kodów, a samo przełączenie następuje szybko, jak z innego telefonu. Z któregokolwiek urządzenia zadzwonisz, zaprezentujesz się tym samym numerem wewnętrznym. To unikalne rozwiązanie oferowane przez Platan Multi Phone. Nie wymaga dodatkowych licencji.

Multi Phone - nawet 4 urządzenia pod jednym numerem wewnętrznym

Multi Phone
nawet 4 urządzenia pod jednym numerem wewnętrznym

 

Jak to wykorzystać?

Przykład 1

Odbieraj, jak Ci najwygodniej

Do numeru wewnętrznego 123 zdefiniowanego jako Multi w PBX Serverze Libra lub IP PBX Serverze Proxima przypisano cztery urządzenia: telefon IP, analogowy, przenośny DECT oraz komórkowy. Telefon komórkowy masz przy sobie, z aparatu analogowego korzystasz w domu, z telefonu IP – w dowolnej lokalizacji, a z przenośnego telefonu DECT – w firmie. Dla każdego telefonu typu Multi ustawisz dowolną strategię dzwonienia: mogą dzwonić wszystkie jednocześnie, wybrane albo w określonej kolejności, po zadanym czasie przejmować dzwonienie lub do niego dołączać.

Klient wybiera numer wewnętrzny 123 (lub dzwoni na bezpośredni numer DDI, lub jest kierowany zgodnie z ustalonymi schematami dzwonienia). Przykładowo, najpierw zadzwoni telefon przenośny DECT, a po paru sekundach, jeśli nie odbierzesz, dołączy do niego komórka.

Multi Phone w serwerach Proxima i Libra: nawet cztery telefony pod jednym numerem wewnętrznym,  wspólny numer firmowy, łatwe przełączanie, możliwość nagrywania rozmów.

Irytuje Cię dzwoniący telefon, gdy rozmawiasz przez komórkę? Jeśli odbierzesz rozmowę przez smartfona zdefiniowanego jako Multi, kolejne osoby wybierające numer wewnętrzny usłyszą sygnał zajętości. Odebraną rozmowę jednym przyciskiem przełączysz do współpracownika, tak jakbyś odebrał ją na zwykłym telefonie. Możesz też w czasie trwania połączenia podnieść słuchawkę któregokolwiek z pozostałych telefonów Multi i wykonać niezależne połączenie (również z telefonu, który jest w domu).

 

Przykład 2

Parkuj połączenie i odbieraj je na innym telefonie

Odbierasz na telefonie komórkowym połączenie przychodzące przez centralę. Rozmawiasz, ale po paru minutach zauważasz, że za chwilę rozładuje Ci się bateria. Zaparkuj połączenie (wybierz # oraz swój numer wewnętrzny), odłóż telefon, a na jednym z pozostałych telefonów Multi przypisanych do Twojego numeru wybierz tę samą kombinację znaków (# oraz swój numer wewnętrzny). Powrócisz do rozmowy na innym aparacie.

Komórka w centrali

Najwygodniej jako jeden z telefonów typu Multi użyć telefonu komórkowego. Pozwala to z jednej strony cieszyć się mobilnością i zasięgiem komórki, a z drugiej – korzystać z funkcji centrali. Rozmowy przełączysz prościej niż w oferowanych przez operatorów komórkowych wirtualnych centralach GSM, w których trzeba w tym celu wybierać skomplikowane kody.

Jeśli chcesz zadzwonić bez podawania numeru komórki, zadzwoń przez centralę – odbiorca zobaczy firmowy numer bezpośredni DDI, którym się zaprezentujesz.

 

Jak to wykorzystać?

Przykład 1

Bądź zawsze w zasięgu

Poruszasz się po całej firmie, np. po hotelu, zakładzie produkcyjnym czy stadionie, i chcesz być zawsze dostępny dla kontrahentów i współpracowników pod firmowym krótkim numerem wewnętrznym? Ustaw w Proximie, Proximie plus lub Librze swój smartfon jako jeden z telefonów Multi. Odbierzesz telefon nawet tam, gdzie telefony DECT czy IP-DECT tracą zasięg.

Jeśli wrócisz do biurka i wolisz odbierać telefon stacjonarny – będziesz to mógł robić, bez pamiętania o tym, że któryś telefon trzeba uaktywnić lub zalogować. I bez nieodebranych połączeń – odbierzesz wszystko (co chcesz).

 

Przykład 2

Komórki w centrali zamiast innych telefonów

Wszyscy pracownicy mają służbowe komórki, ale chcesz, aby klienci dzwonili na jeden firmowy numer oraz by łatwo można było przełączać rozmowę między pracownikami lub ich zastępować w razie nieobecności?

Multi Phone: telefony komórkowe zamiast tradycyjnych telefonów wewnętrznych,  jeden wspólny numer firmowy, łatwe przełączanie rozmów, możliwość nagrywania.
 

Wybierz serwer Proxima , Proxima plus lub Libra, w którym zamiast tradycyjnych telefonów wewnętrznych podłączysz komórki. Bez okablowania, bez sieci intranetowej, a dodatkowo obsługę rozmów może wspierać aplikacja Platan CTI, na której użytkownicy otrzymają informacje o dzwoniącej osobie, będą mogli dodać notatki do prowadzonych rozmów i zobaczą stan zajętości kolegów. 

 

Przykład 3

Pracuj zdalnie

Chcesz pracować z domu, ale dla klientów być dostępny tak, jakbyś był w biurze, pod firmowym numerem wewnętrznym, włączony w grupowe odbieranie połączeń, system infolinii, z możliwością łatwego przełączania lub rozmawiania z osobami stojącymi przy bramofonie?

Do tej pory można było to zrobić za pomocą telefonu VoIP zalogowanego do centrali. Teraz tak samo możesz wykorzystać smartfon (lub zwykły telefon analogowy), gdziekolwiek będziesz – w biurze lub w domu. Rozmowę przełączysz jednym przyciskiem, np. #, który będzie pełnił funkcję przycisku flash.

Smartfonem nie tylko odbierzesz przychodzące połączenia. Zadzwoń na wskazany numer, a Proxima lub Libra Cię rozpozna i zachowa się tak, jakbyś podniósł słuchawkę podłączonego do niej zwykłego telefonu – usłyszysz sygnał wolnej linii. Możesz wybrać numer wewnętrzny kolegi, ustawić przekierowanie na czas nieobecności, zestawić konferencję.

Po wybraniu "0" wykonasz również połączenie zewnętrzne na koszt centrali, np. za granicę. Będziesz się wtedy prezentował swoim firmowym numerem bezpośrednim DDI lub ogólnofirmowym, a nie komórką. Dobry sposób, jeśli korzystasz z prywatnej komórki i nie chcesz tego numeru szerzej udostępniać. Wszystkie połączenia przychodzące i wychodzące, również wykonywane przez smartfon ustawiony jako Multi, będą zarejestrowane w module taryfikacyjnym Grosik.

Nagrywanie Multi

Serwery Proxima, Proxima plus i Libra oferują nagrywanie prowadzonych rozmów. Pomaga ono dbać o wysoką jakość obsługi klientów, rozstrzygać sporne kwestie, zachowywać nagrania ze względów bezpieczeństwa. Wiesz, że można nagrywać również rozmowy odbierane lub wykonywane przez telefon komórkowy?

 

Jak to wykorzystać?

Przykład 1

Na co dzień wolisz rozmawiać przez telefon komórkowy. Nie masz jednak możliwości nagrania na nim prowadzonej rozmowy. Ustaw smartfon jako jeden z telefonów typu Multi w Librze lub Proximie.

Multi Phone: telefony komórkowe zamiast tradycyjnych telefonów wewnętrznych,  jeden wspólny numer firmowy, łatwe przełączanie rozmów, możliwość nagrywania.

Nagrasz każdą rozmowę, przychodzącą i wychodzącą, którą przeprowadzisz jako użytkownik centrali, również gdy będziesz rozmawiać przez komórkę. Nie musisz się martwić czasem trwania rozmowy i objętością pliku nagrania – nie zajmą one pamięci telefonu. Rozmowy przejrzysz, pobierzesz i odsłuchasz w aplikacji do obsługi nagrywanych rozmów Agent 003.

drukuj drukuj