Multi Phone
Mamy coraz więcej różnych urządzeń i aplikacji do prowadzenia rozmów – w pracy telefon stacjonarny, czasem drugi z konsolą, do tego komórka, na niej wirtualne telefony do połączeń internetowych. A gdyby wszystkie były dostępne pod jednym numerem wewnętrznym i nie trzeba było połączeń przekierowywać?
Ktoś dzwoni na firmowy telefon stacjonarny, a Ty odbierasz tak, jak Ci wygodnie? Nie musisz biec do biurka, połączenie odbierzesz na komórce i – co więcej – możesz je dalej prosto i szybko przełączyć, skonsultować się ze współpracownikiem lub przekazać rozmowę, tak jakbyś odbierał na zwykłym telefonie podłączonym do centrali.
Do tego wszystkie rozmowy, również te odbierane przez komórki, mogą być nagrywane. Taką możliwość oferuje Multi Phone i port zewnętrzny w PBX Serverze Libra i IP PBX Serverze Proxima.
Cztery telefony pod jednym numerem
Jak to działa?
Korzystasz w pracy z telefonu stacjonarnego, masz w centrali swój numer wewnętrzny, np. 123. Mogą się na niego dodzwonić zarówno współpracownicy, jak i klienci z zewnątrz. Teraz do takiego numeru można przypisać do 4 wyposażeń (urządzeń) jednego typu lub mieszanych:
- telefony analogowe,
- telefony systemowe,
- telefony ISDN,
- telefony VoIP,
- softphone’y (wirtualne telefony, np. Platan Video Softphone),
- abonenci zewnętrzni dowolnego typu: analogowi, ISDN, IP, GSM (telefony komórkowe). Tylko abonenci zewnętrzni są licencjonowani (licencje na porty zewnętrzne). Można oczywiście wykorzystywać w Multi Phone tylko telefon (port) zewnętrzny, bez telefonów wewnętrznych centrali.
Na każdym z telefonów typu Multi (również na telefonie komórkowym czy smartfonie zdefiniowanym jako port zewnętrzny) można realizować wszystkie funkcje centrali, np. przełączanie rozmów, włączanie i odwoływanie przekierowań. Rozmowę przełącza się jednym przyciskiem (np. #), który pełni funkcję flasha, nie trzeba wybierać żadnych dodatkowych kodów, a samo przełączenie następuje szybko, jak z innego telefonu. Z któregokolwiek urządzenia zadzwonisz, zaprezentujesz się tym samym numerem wewnętrznym. To unikalne rozwiązanie oferowane przez Platan Multi Phone. Nie wymaga dodatkowych licencji.
Multi Phone –
nawet 4 urządzenia pod jednym numerem wewnętrznym
Jak to wykorzystać?
Przykład 1
Odbieraj, jak Ci najwygodniej
Do numeru wewnętrznego 123 zdefiniowanego jako Multi w PBX Serverze Libra lub IP PBX Serverze Proxima przypisano cztery urządzenia: telefon IP, analogowy, przenośny DECT oraz komórkowy. Telefon komórkowy masz przy sobie, z aparatu analogowego korzystasz w domu, z telefonu IP – w dowolnej lokalizacji, a z przenośnego telefonu DECT – w firmie. Dla każdego telefonu typu Multi ustawisz dowolną strategię dzwonienia: mogą dzwonić wszystkie jednocześnie, wybrane albo w określonej kolejności, po zadanym czasie przejmować dzwonienie lub do niego dołączać.
Klient wybiera numer wewnętrzny 123 (lub dzwoni na bezpośredni numer DDI, lub jest kierowany zgodnie z ustalonymi schematami dzwonienia). Przykładowo, najpierw zadzwoni telefon przenośny DECT, a po paru sekundach, jeśli nie odbierzesz, dołączy do niego komórka.
Irytuje Cię dzwoniący telefon, gdy rozmawiasz przez komórkę? Jeśli odbierzesz rozmowę przez smartfona zdefiniowanego jako Multi, kolejne osoby wybierające numer wewnętrzny usłyszą sygnał zajętości. Odebraną rozmowę jednym przyciskiem przełączysz do współpracownika, tak jakbyś odebrał ją na zwykłym telefonie. Możesz też w czasie trwania połączenia podnieść słuchawkę któregokolwiek z pozostałych telefonów Multi i wykonać niezależne połączenie (również z telefonu, który jest w domu).
Przykład 2
Parkuj połączenie i odbieraj je na innym telefonie
Odbierasz na telefonie komórkowym połączenie przychodzące przez centralę. Rozmawiasz, ale po paru minutach zauważasz, że za chwilę rozładuje Ci się bateria. Zaparkuj połączenie (wybierz # oraz swój numer wewnętrzny), odłóż telefon, a na jednym z pozostałych telefonów Multi przypisanych do Twojego numeru wybierz tę samą kombinację znaków (# oraz swój numer wewnętrzny). Powrócisz do rozmowy na innym aparacie.
Komórka w centrali
Najwygodniej jako jeden z telefonów typu Multi użyć telefonu komórkowego. Trzeba go wtedy skonfigurować jako port zewnętrzny w centrali. Pozwala to z jednej strony cieszyć się mobilnością i zasięgiem komórki, a z drugiej – korzystać z funkcji centrali. Rozmowy przełączysz prościej niż w oferowanych przez operatorów komórkowych wirtualnych centralach GSM, w których trzeba w tym celu wybierać skomplikowane kody.
Jeśli chcesz zadzwonić bez podawania numeru komórki, zadzwoń przez centralę – odbiorca zobaczy firmowy numer bezpośredni DDI, którym się zaprezentujesz.
Jak to wykorzystać?
Przykład 1
Bądź zawsze w zasięgu
Poruszasz się po całej firmie, np. po hotelu, zakładzie produkcyjnym czy stadionie, i chcesz być zawsze dostępny dla kontrahentów i współpracowników pod firmowym krótkim numerem wewnętrznym? Ustaw w Proximie, Proximie plus lub Librze swój smartfon jako jeden z telefonów Multi (będzie to wymagało licencji na port zewnętrzny). Odbierzesz telefon nawet tam, gdzie telefony DECT czy IP-DECT tracą zasięg.
Jeśli wrócisz do biurka i wolisz odbierać telefon stacjonarny – zrobisz to, bez pamiętania o tym, że któryś telefon trzeba uaktywnić lub zalogować. I bez nieodebranych połączeń – odbierzesz wszystko (co chcesz).
Przykład 2
Komórki w centrali zamiast innych telefonów
Wszyscy pracownicy mają służbowe komórki, ale chcesz, aby klienci dzwonili na jeden firmowy numer oraz by łatwo można było przełączać rozmowę między pracownikami lub ich zastępować w razie nieobecności?
Wybierz serwer Proxima , Proxima plus lub Libra, w którym zamiast tradycyjnych telefonów wewnętrznych podłączysz komórki. Bez okablowania, bez sieci intranetowej, a dodatkowo obsługę rozmów może wspierać aplikacja Platan CTI, na której użytkownicy otrzymają informacje o dzwoniącej osobie, będą mogli dodać notatki do prowadzonych rozmów i zobaczą stan zajętości kolegów.
Jeśli odbierają połączenia w grupie, do nadzoru nad ruchem telefonicznym przyda się oprogramowanie Platan Call Monitor. Sprawdzi się także przy pracy rozproszonego zespołu pracującego zdalnie lub korzystającego z komórek. Żadne połączenie przychodzące na grupę nie pozostanie nieobsłużone.
Jeśli chcesz otrzymywać na smartfonie informacje o tym, kto dzwonił na numer wewnętrzny, skorzystaj z powiadomień SMS lub aplikacji Platan mAssistant.
Przykład 3
Pracuj zdalnie
Chcesz pracować z domu, ale dla klientów być dostępny tak, jakbyś był w biurze, pod firmowym numerem wewnętrznym, włączony w grupowe odbieranie połączeń, system infolinii, z możliwością łatwego przełączania lub rozmawiania z osobami stojącymi przy bramofonie?
Do tej pory można było to zrobić za pomocą telefonu VoIP zalogowanego do centrali, czyli mieć telefon IP w dowolnym miejscu na świecie, a rozmawiać tak, jakby się było w firmie. Dla ułatwienia również telefon IP może być jednym z telefonów przypisanych do Twojego numeru wewnętrznego jako Multi, a klienci nie będą musieli znać osobnego numeru.
Ponadto teraz tak samo wykorzystasz smartfon (lub zwykły telefon analogowy), gdziekolwiek będziesz – w biurze lub w domu. Jeśli będzie zdefiniowany jako port zewnętrzny w centrali, będzie się zachowywał tak, jak każdy inny telefon wewnętrzny. To o wiele lepsze rozwiązanie niż przekierowanie na komórkę połączeń przychodzących na numer wewnętrzny w centrali.
Jednym przyciskiem przełączysz na komórce rozmowę. Może to być np.#, który będzie pełnił funkcję przycisku flash znanego z centrali. Smartfonem nie tylko odbierzesz przychodzące połączenia. Zadzwoń na wskazany numer, a Proxima lub Libra Cię rozpozna i zachowa się tak, jakbyś podniósł słuchawkę podłączonego do niej zwykłego telefonu – usłyszysz sygnał wolnej linii. Możesz wybrać numer wewnętrzny kolegi, ustawić przekierowanie na czas nieobecności, zestawić konferencję, czyli korzystać z usług centrali jak z telefonu stacjonarnego.
Po wybraniu "0" wykonasz również przez komórkę połączenie zewnętrzne na koszt centrali, np. za granicę. Będziesz się wtedy prezentować swoim firmowym numerem bezpośrednim DDI lub ogólnofirmowym, a nie komórką. Dobry sposób, jeśli korzystasz z prywatnej komórki i nie chcesz tego numeru szerzej udostępniać. Wszystkie połączenia przychodzące i wychodzące, również wykonywane przez smartfon ustawiony jako Multi, będą zarejestrowane w module taryfikacyjnym Grosik.
Połączenia wychodzące prościej zestawisz za pomocą aplikacji Platan mAssistant - wystarczy do każdego kontaktu zdefiniować, czy chcesz się z nim łączyć przez centralę, czy przez sieć GSM.
Czytaj także na blogu o tym, dlaczego skonfigurowanie komórki jako port zewnętrzny w usłudze Multi Phone jest lepsze niż zwykłe przekierowanie na komórki ustawiane w serwerach i centralach. W artykule porównujemy szczegółowo, jakiego typu przekierowania mamy do dyspozycji w centrali, na co one pozwalają, oraz jakie dodatkowe zalety ma ustawienie smartfona jako port zewnętrzny w Multi Phone
Smartfon w Multi Phone
vs przekierowania na komórkę
Nagrywanie Multi
Serwery Proxima, Proxima plus i Libra oferują nagrywanie prowadzonych rozmów. Pomaga ono dbać o wysoką jakość obsługi klientów, rozstrzygać sporne kwestie, zachowywać nagrania ze względów bezpieczeństwa. Wiesz, że można nagrywać również rozmowy odbierane lub wykonywane przez telefon komórkowy?
Jak to wykorzystać?
Przykład 1
Na co dzień wolisz rozmawiać przez telefon komórkowy. Nie masz jednak możliwości nagrania na nim prowadzonej rozmowy. Ustaw smartfon jako jeden z telefonów typu Multi w Librze lub Proximie.
Nagrasz każdą rozmowę, przychodzącą i wychodzącą, którą przeprowadzisz jako użytkownik centrali, również gdy będziesz rozmawiać przez komórkę. Nie musisz się martwić czasem trwania rozmowy i objętością pliku nagrania – nie zajmą one pamięci telefonu. Rozmowy przejrzysz, pobierzesz i odsłuchasz w aplikacji do obsługi nagrywanych rozmów Agent 003.
Zobacz na filmie
Multi Phone - zobacz, |
Platan mAssistant - wiesz zawsze, |