Skype dla SIP w centralach Platan
Usługa Skype dla SIP Beta została stworzona z myślą o użytkownikach biznesowych korzystających z abonenckich central telefonicznych. W jej ramach komunikacja z abonentami Skype lub innych operatorów odbywa się poprzez uniwersalny protokół SIP, stosowany m.in. w naszych centralach. Tym samym Skype dla SIP jest usługą identyczną jak oferta operatorów VoIP świadczących usługi po protokole SIP. Centrala wymaga wyposażenia w porty VoIP, zaś w Skype trzeba utrzymać odpowiednią liczbę kanałów rozmównych.
Główną zaletą jest udostępnienie darmowej łączności telefonicznej z firmą wielomilionowej grupie użytkowników Skype.
Korzyści stosowania usługi w centralach Platan
- bezpłatne połączenia przychodzące od innych użytkowników Skype – po wybraniu nazwy zdefiniowanego profilu w Skype,
- ułatwiony kontakt dla klientów poprzez przyciski Skype, kierujące do firmowej centrali telefonicznej, z jej zapowiedziami i infoliniami; przyciski można umieścić w mailach lub na stronach www
- odbieranie połączeń z sieci stacjonarnych oraz komórkowych – po wykupieniu numeru publicznego w Skype, zgodnie z aktualnym cennikiem operatora,
- niższe koszty rozmów wychodzących na numery w sieciach telefonicznych stacjonarnych i komórkowych, zgodnie z cennikiem usług Skype.
Uwaga: Usługa Skype dla SIP nie pozwala na łączność z numerami alarmowymi.
Konfiguracja Skype dla SIP w centralach Platan
W celu zalogowania konta Skype dla SIP w centralach Platan należy:
1. Dokonać rejestracji i zalogować się na stronie: http://www.skype.com/intl/pl/business/
2. Po zalogowaniu należy uzupełnić dane konta i doładować konto w celu zakupu kanału rozmównego (dla połączeń przychodzących i wychodzących) oraz zapewnienia środków na połączenia wychodzące. W dniu 2010-05-05 koszt jednego kanału rozmownego wynosił 20,95 zł miesięcznie.
3. Następnie w zakładce Skype dla SIP Beta należy:
- stworzyć profil SIP;
- dokonać wyboru wymaganej liczby kanałów rozmównych dla profilu. Profil Skype dla SIP obsługuje od 1 do 300 kanałów jednoczesnych połączeń. Profil SIP może obsługiwać wiele kanałów jednoczesnych połączeń - każdy kanał umożliwia jednoczesną obsługę jednej rozmowy przychodzącej lub jednej rozmowy wychodzącej;
- w następnym kroku otrzymamy informacje niezbędne do zalogowania konta:
- nazwa użytkownika: SIP_ user
- hasło: Password
- adres operatora VoIP: sip.skype.com
- port rejestracji: 5060
- przeznaczyć środki pieniężne dla danego profilu.
4. Otrzymane parametry konta należy wprowadzić w ustawieniach kont VoIP w centrali.