Dowolność połączeń

Czy przy pełnej dowolności połączeń, jaka jest w PBX Serverze Libra i IP PBX Serverze Proxima - dowolności technologii, stosowanych telefonów i systemów operacyjnych - można coś jeszcze uwolnić? Tak!

Wyjdź na świat, tak jak chcesz, wybierając dowolną cyfrę, nie wybierając żadnej cyfry

.

Uwolnij zero!

Nie musisz już wybierać "0" przed każdym numerem miejskim. Możesz wybrać "9", albo "7", albo inną ulubioną  cyfrę lub liczbę. Albo nie wybierać w ogóle nic - Libra lub Proxima połączy automatycznie zarówno z kolegą z firmy, jak i z dowolnym numerem miejskim.

Jak to działa?

Algorytm wybierania numerów przez PBX Server Libra lub IP PBX Server Proxima w przypadku, gdy nie zdefiniowano żadnej cyfry dla "wyjścia na miasto" przedstawia poniższy rysunek.

Algorytm wybierania numerów w PBX Serverze Libra,  gdy nie ma żadnej cyfry dla “wyjścia na miasto”
 

Jak to wykorzystać?

Przykład 1

Uwalniając zero, możesz wykorzystać pełną numerację i np. w hotelu czy pensjonacie dostosować ją do numerów pokoi, bez pomijania żadnego piętra, numery mogą być kilkucyfrowe. Do wyjścia "na miasto" można wykorzystać wtedy albo dowolną cyfrę nie objętą planem numeracyjnym, np. 9, albo łączyć się z numerami miejskimi bez wybierania jakiejkolwiek cyfry.

Numery wewnętrzne telefonów w pokojach będą mogły być takie jak numery pokojów: 001, 002, 003... (parter), 101, 102, 103... (I piętro), 201, 202, 203 (II piętro) itd.

Przykład 2

Służby mundurowe, Policja czy wojsko, posiadają własne sieci resortowe. Jednocześnie korzystają z usług tradycyjnych operatorów. Jeśli chcą rozdzielić wyjście do poszczególnych linii, w PBX Serverze Libra lub IP PBX Serverze Proxima można zdefiniować oddzielne wyjście do sieci resortowych, np. "9", a do tradycyjnych operatorów wychodzić przez "0". Do każdego "wyjścia na miasto" można zdefiniować niezależne systemy LCR - wyboru najtańszej drogi połączeniowej.

Przykład 3

Zależy Ci na jak najtańszych połączeniach, dlatego korzystasz często z telefonii VoIP. Mimo wszystkich zalet, ma ona jednak pewne niedogodności, jak na przykład niższa jakość połączeń głosowych niż przy tradycyjnych łączach cyfrowych czy nieprzekazywanie informacji o pełnym numerze telefonu, pod jakim kontrahenci znają Twoją firmę.

Chcesz mieć możliwość zrealizowania wybranego połączenia o lepszej jakości i z pełną identyfikacją Twojego numeru - możesz do linii operatora od którego masz łącze cyfrowe (PRA, BRA) przypisać np. cyfrę "8" zamiast tradycyjnego "0". Wówczas zawsze wychodząc przez "0", dzwonisz jak najtaniej, również z wykorzystaniem łączy VoIP, a wychodząc przez "8" - tylko przez łącza cyfrowe, zapewniające najwyższą jakość oraz pełną identyfikację numeru.

Wybieraj jak chcesz

Dowolnie definiuj numery, jakie trzeba wybrać, aby zrealizować daną funkcję PBX Servera Libra lub IP PBX Servera Proxima.

Jak to wykorzystać?

Przykład 1

Pracownicy często ustawiają przekierowania, aby któryś z kolegów odebrał telefon, gdy oni będą zajęci rozmową (CFB - przekierowanie dzwonienia, gdy zajęty). Domyślnie takie przekierowanie jest realizowane przez numer *736 "TEL" (gdzie TEL oznacza numer na jaki ma być realizowane przekierowanie). Można to uprościć, zmieniając numer np. na *7 "TEL" lub #7 "TEL" lub *#7 "TEL", a nawet samo 7 "TEL", jeśli tej cyfry nie używamy nigdzie w numeracji.

Przykład 2

W firmie była używana wcześniej centrala innego producenta, z innymi numerami wybierczymi funkcji niż te stosowane w PBX Serverze Libra. Użytkownicy są jednak do nich przyzwyczajeni, a nie wszyscy lubią uczyć się obsługi nowych urządzeń. Nie ma potrzeby - nie zmieniaj przyzwyczajeń! można zdefiniować dokładnie takie same numery, do jakich użytkownicy przyzwyczaili się w innej centrali. Czy to będzie "wyjście na miasto" przez "9", ustawienie jakiegokolwiek przekierowania czy aktywowanie poczty głosowej. Choć warto sprawdzić, czy nie można tego robić prościej.

Podręczna pomoc z aktualnymi numerami funkcji w Strefie Użytkownika PBX Servera Libra

I najważniejsze - w PBX Serverze Libra i IP PBX Serverze Proxima tych numerów nie trzeba pamiętać. Ani powielać stron ze spisem funkcji z instrukcji - bądźmy ekologiczni. Wszyscy użytkownicy mają przez przeglądarkę internetową podgląd swoich ustawień w Strefie Użytkownika - aktywowanych usług, przekierowań, zalogowań, stanu poczty głosowej oraz dostęp do podręcznej pomocy ze spisem aktualnych numerów funkcji. Najczęściej stosowane funkcje mogą też przypisać do przycisków konsoli systemowych lub programu Platan CTI.

Oszczędzaj, gdzie możesz

W zależności od tego, jakie wyjście "na miasto" wybierzesz, różnie może być zdefiniowany wybór najtańszej drogi połączeniowej (funkcja LCR). Możesz teraz zdefiniować ponad dwa tysiące krajowych i zagranicznych prefiksów, dowolnie dzielonych między cztery tablice LCR.

Jak to wykorzystać?

Przykład 1

Decydujesz się wynająć część powierzchni biurowej innej firmie, dając jej jednocześnie możliwość wyboru operatora. Jeden PBX Server Libra, a nawet mniejszy IP PBX Server Proxima może obsłużyć kilka firm, każda z nich będzie mogła mieć zdefiniowany własny system wyboru najtańszej drogi połączeniowej, w zależności od tego, z usług jakich operatorów korzysta.

Przykład 2

Zależy Ci na jak najniższych kosztach, więc najczęściej korzystasz z rozmów internetowych VoIP. Jednak w godzinach 10-13 organizujesz szkolenia internetowe i zależy Ci, aby łącze internetowe miało w tym czasie jak największą przepustowość. Ustaw dla tych godzin osobny tryb pracy i skieruj w tym czasie ruch telefoniczny w pierwszej kolejności do sieci tradycyjnych operatorów - zapewnisz sobie zarówno dobrą jakość połączenia w czasie trwania szkolenia, jak i pełną łączność dla reszty firmy.

Przykład 3

Prowadzisz firmę pracującą poza standardowymi godzinami pracy, np. często kontaktujesz się z oddziałem zagranicznym swojej firmy lub kontrahentami zagranicznymi, pracującymi w innej strefie czasowej. Możesz teraz jeszcze bardziej elastycznie korzystać z ofert operatorów, kierując ruch różnie w zależności od pory dnia i ustalonego trybu pracy. Dzwoń w ciągu dnia przez operatora, który oferuje najkorzystniejsze stawki krajowe w godzinach szczytu, a po południu lub wieczorem przez łącza tego, który ma najlepszą ofertę dla połączeń międzynarodowych o tej porze. Czysta oszczędność!.

drukuj drukuj